T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GAZİANTEP / ŞEHİTKAMİL - Şehit Ahmet Bozkurt İlkokulu

Haberler

Nis

ÖĞRENCİLERİMİZİNDE OKULUMUZ YÖNETİMİNE KATKILARINI SAĞLAMAK VE DEMOKRASİYİ BENİMSETMEK İÇİN OKULUMUZDA OLUŞTURDUĞUMUZ OKUL MECLİSİNİ MECLİS BAŞKANI KIZIMIZIN BAŞKANLIĞINDA TOPLAYARAK GÖRÜŞ ALIŞVERİŞİNDE BULUNDUK.

Nis

(ETKİNLİK İLE İLGİLİ RESİMLER AÇIKLAMANIN ALTINDADIR.)

OTİZM NEDİR?

Otizm iletişim ve sosyal etkileşim sorunları, kısıtlı ilgi alanları ve tekrarlayan davranışlarla ortaya çıkan bir rahatsızlık olup ömür boyu devam eden bir gelişim bozukluğudur. Yaşamın ilk üç yılında ortaya çıkar. Otizm nedir sorusunun cevabını erken yaşta arayan aileler, erken teşhiste uygulayacakları rehabilitasyon programı ile rahatsızlığın etkilerini minimize etmeleri mümkündür. Bilim adamları nedenini henüz tam olarak tespit edemese de genetik bir rahatsızlık olduğu görüşü kuvvetlidir.

Otizmin Başlıca Belirtileri

Otizm nedir sorusunun ardından en çok merak edilen bir diğer konu otizmin belirtileri olmaktadır. Çocuğun başkaları ile göz teması kuramaması, adı ile seslenildiğinde bakmaması, söylenenleri duymuyor gibi davranması, bazı sözleri tekrar tekrar alakasız ortamlarda söylemesi, oyuncaklarla oynayamaması, parmağı ile bir şeyi gösterememesi, yaşıtlarının oynadığı oyunlara ilgisiz kalması, akranlarına göre konuşmada geri kalması, sallanma, çırpınma veya aşırı hareketli olması, gözlerinin bir noktaya takılıp kalması, eşyaları döndürme, sıraya dizme, rutin değişikliğine aşırı tepki vermesi, kucaklamak isteyene tepki verip ona yönelmemesi otizmin başlıca belirtilerindendir.

Bu belirtiler gözlemlendiğinde otizm açısından değerlendirme için mutlaka bir uzmana danışılmalıdır. Araştırmalar 14 aylıkken bile otizm teşhisi konulabildiğini ve rahatsızlığın etkilerini azaltacak erken tedavi yöntemlerinin 2 yaşında bile uygulanabildiğini göstermektedir.

Nis

4/E SINIFIMIZ BAHARIN GELİŞİ NEDENİYLE DOĞA BİLİNCİNE KATKILARI OLMASI AMACIYLA HER ÖĞRENCİYE BİR ÇİÇEK ETKİNLİĞİ YAPARAK ÖĞRENCİLERİN ÇİÇEK DİKMELERİ VE ONLARI YETİŞTİEMELERİ SAĞLANDI.ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.

Mrt

3/N SINIFIMIZIN SAĞLIKLI BESLENME VE BESLENME DOSTU OKUL PROJESİ KAPSAMINDA SANDVİÇ YAPMALARI VE YAPTIKLARI ALIŞVERİŞ ÇANTALARINI PAZARYERİ VE MARKETLERDE KULLANIMI.ÖĞRETMENİMİZE VE ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

Nis

3. VE 4. SINIFLARIMIZIN, HER SINIFIN BİRİNCİSİNE REHBERLİK ÖĞRETMENLERİMİZ MERVE HANIM VE ALİ BEYİN KATKILARIYLA BİR ALIŞVERİŞ MAĞAZASINDA GEZİNTİ VE YEMEK ÖDÜLÜ VERİLDİ.ÖĞRETMENLERİMİZE TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

Nis

1/H SINIFIMIZIN ÖĞRENCİLERİ VE VELİLERİ HER ÇARŞAMBA SAAT:20:00 İLE 21:00 ARASI TELEVİZYONU KAPATIP EVDE KİM VARSA OKUMA YAPIYORLAR.ÖĞRETMENİMİZİ, VELİLERİMİZİ VE ÖĞRENCİLERİMİZİ BU GÜZEL ÇALIŞMADAN ÖTÜRÜ TEBRİK EDİYORUZ.

Nis

ANA SINIFIMIZIN YAŞLILAR HAFTASI NEDENİYLE YAPTIĞI ETKİNLİK.BİRGÜN HEPİMİZ YAŞLANACAĞIZ, YAŞLILARIMIZA SAYGI GÖSTERELİM.BU ETKİNLİK İÇİN ÖĞRETMENİMİZİ VE ÖĞRENCİLERİMİZİ KUTLUYORUZ.

Mrt

SAYIN VALİMİZ TARAFINDAN BAŞLATILAN BEN OKUYORUM GAZİANTEP OKUYOR ETKİNLİĞİMİZDEN.

Mrt

SAĞLIKLI BESLENME VE BESLENME DOSTU OKUL PROJELERİ KAPSAMINDA  3/İ SINIFIMIZIN MEYVELİ YOĞURT YAPMA VE 4/G SINIFIMIZIN PANO ETKİNLİĞİ

Mrt

2/C SINIFIMIZIN SAĞLIK VE SAĞLIKLI BESLENMENİN VÜCUDUMUZA YARARLARI ADLI DRAMA ÇALIŞMASI.TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

Mrt

(ETKİNLİK İLE İLGİLİ RESİMLER YAZININ ALTINDADIR.)

ÇANAKKALE ZAFERİ (18 MART)

Çanakkale Zaferi Türk tarihinin kaderini değiştiren bir kahramanlık destanıdır.

Birinci Dünya Savaşı’nda İtilaf Devletleri’nin amacı Çanakkale Boğazı’nı geçerek İstanbul’u ele geçirmekti. Böylece ortakları olan Rusya’ya askeri yardım kolaylıkla gönderilebilecekti. Aynı zamanda İstanbul’un işgali ile de Anadolu ve Rumeli arasındaki irtibat kesilecek ve Osmanlı Devleti daha çabuk savaş dışı bırakılacaktı.

18 Mart saldırısı, Çanakkale Boğazı’nın karadan yardım görmedikçe geçilemeyeceğini gösterdi. Bunun üzerine Anzak (Avusturya – Yeni Zelanda), Cezayirli, Hintli askerlerden oluşan orduyla, İngilizler Gelibolu Yarımadasına çıkartma yaptılar. Düşman kuvvetleri silah ve teknik bakımdan çok üstündü. Fakat, Anafartalar Grup Komutanı Mustafa Kemal’in komutasındaki Türk askerlerinin üstün mücadele gücü karşısında, ağır bir yenilgiye uğradılar.

Bu kanlı savaş 18 Mart 1915 sabahı başlamıştır. On altı İngiliz ve Fransız savaş gemisi Çanakkale Boğazına girerek tabyalarımıza şiddetli top ateşi açtı. Saat 14 sularında Çanakkale yanmaya başlamış, tabyalar ile telefon bağlantıları kesilmişti. Toplarımızın bir kısmı kullanılamaz duruma gelmişti.

Türkler karadan top atışı ile karşılık vermekteydiler. Bir gece önce Nusret Mayın gemisi ile Boğaz sularına mayın döşenmişti. Düşman gemileri bu mayınlara çarparak batmaya başladılar. Öte yandan kimi Fransız gemileri de top atışlarımızdan büyük hasar görmüştü.

İngiliz ve Fransızlar Çanakkale Boğazı’nı geçemeyeceğini anlamışlar ve geri dönmüşlerdir. Türkler 18 Mart akşamına doğru bu savunma savaşını kazandılar. Bu başarı tarihe Çanakkale Deniz Zaferi diye geçti ve her 18 Mart günü kutlanmaya başladı.

Türk askerleri başta Mustafa Kemal önderliğinde Conkbayırı, Anafartalar, Arıburnu zaferlerini de kazanarak düşman güçlerine büyük ders verdiler. Düşman güçleri 9 Ocak 1916 akşamı geri dönüp gittiler.

Çanakkale Zaferi Türk askerinin eseridir. Türk Milleti, kendi toprakları üzerinde yenilmeyeceğini bütün dünyaya bu zaferle ispatladı.

Mrt

2/L SINIFIMIZIN BESLENME DOSTU OKUL PROJEMİZ ÇERÇEVESİNDE YAPTIĞI "BESLENME DOSTU ÇOCUKLAR MUTFAKT" ETKİNLİĞİ.ÖĞRETMENİMİZ VE ÖĞRENCİLERİMİZE TEŞEKKÜR EDERİZ.

Mrt

4-D SINIFIMIZIN TENEFFÜSLERDE KALİTELİ VAKİT GEÇİRMEK İÇİN MANGALA OYUNUNU OYNUYORLAR.AYRICA MÖP VE MÜZİK ETKİNLİKLERİNDEN KARELER.ÇOCUKLARIMIZA VE ÖĞRETMENİMİZE TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

Mrt

2/C SINIFIMIZIN BESLENME DOSTUPROGRAMI ÇERÇEVESİNDE YAPTIĞI SAĞLIKLI MEYVE TABAĞI VE PANO ETKİNLİĞİ

Mrt

2019 YILI YANGIN VE DEPREM TAHLİYE TATBİKATIMIZI TÜM OKULUMUZUN KATILIMI İLE SABAH VE ÖĞLE DEVRESİ OLARAK YAPTIK. 2175 ÖĞRENCİMİZE,  ÖĞRETMENLERİMİZE VE PERSONELİMİZE TEŞEKKÜR EDİYORUZ.