Gaziantep'in ve ülkemizin kitap okuma konusundaki sıralaması özellikle Gaziantep'te kitap okuma ile ilgili bir çalışmanın gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Kitap okumanın sadece okullarda öğrencilerle değil, toplumun tüm kesimlerinde yaygınlaştırılması; öğretmenlerin, velilerin kitap okumaya teşvik edilmesi Gaziantep'te kitap okuma oranının arttırılması ve okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasını sağlayacaktır. Okulumuzda, Ben Okuyorum Gaziantep Okuyor Projesi kapsamında okulumuzda çeşitli çalışmalar yürütülmektedir.
İnsan için en kolay ve etkili öğrenme yolu okumadır. İnsanlar, sahip oldukları bilgilerin %60'ını okuyarak edinmektedir. Gelişmiş ülke toplumları, günümüzde daha fazla okuma alışkanlığına sahip olmanın sağladığı avantajları bilim ve teknoloji alanındaki etkinlikleri ile göstermektedir. Bu bağlamda kişilerin düşünsel, yaratıcı ve özgüvenli yetiştirmelerinde okuma en etkili unsurdur. Okuyan ve sorgulayan özgüveni gelişmiş bireylerin çoğunlukta bulunduğu toplumların gelişmişlik düzeyinin okumayan toplumlardan daha yüksek olduğu birçok istatistik veri ile belirlenmiş durumdadır. Okuma alışkanlığı sağlıklı, zengin kişilikli, gelişmiş bir çocuk yetiştirmenin ve topluma iyi birey kazandırmanın en önemli gereklerinden biridir. Okuma, sürekli gelişen ve derinleşen dünyayı yakalamak ve ona uyum sağlayabilmek için elimizdeki en işlevsel araçtır.
Gaziantep'in ve ülkemizin kitap okuma konusundaki sıralaması özellikle Gaziantep'te kitap okuma ile ilgili bir çalışmanın gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Kitap okumanın sadece okullarda öğrencilerle değil, toplumun tüm kesimlerinde yaygınlaştırılması; öğretmenlerin, velilerin kitap okumaya teşvik edilmesi Gaziantep'te kitap okuma oranının arttırılması ve okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasını sağlayacaktır. Okulumuzda, Ben Okuyorum Gaziantep Okuyor Projesi kapsamında okulumuzda çeşitli çalışmalar yürütülmektedir.
· "Kitap Saati Görseli/Okumanın Saati Yoktur" panosu hazırlandı.
"Öğretmen Okuma Kulübü" oluşturuldu ve toplantıları yapıldı.
Sınıflarda okuma saati uygulaması yapıldı ve kütüphane kullanımı arttırılmaya çalışıldı.
· Öğrencilere örnek olması amacıyla "Öğretmenim Ne Okuyor?" panosu düzenlendi.
· Okulda öğrenciler arasındaki kitap paylaşımını arttırmak amacıyla "Al Götür, Oku Getir" kitaplıklarımız okulumuzun koridorlarına yerleştirildi.